Känslomässig resonans

I lördags höll jag en och samma föreläsning fyra gånger i rad under 8 timmar för sammanlagt 100 personer.
Det finns inget bättre sätt att bli inkörd på ett nytt material.
Eller skaffa sig en god natts sömn därefter.

Föreläsningen “Känsloargumentet” handlar om att skapa känslomässig resonans i din mottagare. För det är genom känslan vi kan skapa handling. Något som de flesta av mina klienter vill uppnå hos sina kunder.

  • - Det börjar i en vilja att inspirera och motivera – att övertyga snarare än att övertala.
  • - Och går via tillit.
  • - Vilket kan uppnås genom att finna de berättelser som definierat dig själv och din organisation.
  • - Som sen paketeras så att den kan delas med andra, igen och igen.
  • - Berättelser som väcker känslor i dig och får resonans i andra.
  • - Berättelser som symboliserar din känslorot. 

Det kändes bra.

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Permalink